Tradisjonsrikt sørlandsfirma er det nyeste medlemmet i VVS Norge

Erling Olsen 850x560.png

Publisert 3. november 2021

I Tvedestrand har det tradisjonsrike rørleggerfirmaet Erling Olsen AS gjennom snart 60 år tilbydd kvalitetstjenester innen rørleggerfaget til regionale og nasjonale kunder. Nå har firmaet meldt seg inn i VVS Norge.

Den historiske familiebedriften ble etablert i 1962 av Erling Olsen selv. I dag er det barnebarnet Steffen Olsen, sammen med kollega Eivind Larsen som er eier selskapet. Rørleggerfirmaet er blant regionens største aktører innen sin bransje, og har 26 dyktige medarbeidere med en bred spisskompetanse innen rørleggerfaget. Den 1. november noterer de seg en viktig milepæl da bedriften går inn som det nyeste medlemmet i VVS Norge.

- VVS Norge har vært på frierferd hos oss tidligere. Likevel var det da de introduserte VVS Norge Prosjekt, at konseptet traff midt i blinken for oss. Støtteordningene ser helt suverene ut, og kommer til å hjelpe oss med å levere ekstra verdi for våre kunder. Eksempelvis ser vi stor verdi i deres bedriftsrådgivning og ulike kurs. Tidligere gikk vi jo rundt og trodde at vi hadde gode innkjøpspriser, men det har vi fått motbevist gjennom betingelsene til VVS Norge, sier Steffen Olsen, daglig leder i Erling Olsen AS.

Olsen kan fortelle om et spesielt år for bransjen som en helhet.

- Vi hadde en klar plan for 2021 med massevis av oppdrag i ordreboken. Grunnet pandemien har vi møtt tøffe utfordringer som stengte byggeplasser og skyhøye materialpriser. Likevel ser vi ut til å lande året med en solid vekst i både topp- og bunnlinje. Nå gleder vi oss til å ta fatt på 2022 i samspill med VVS Norge, sier Olsen.

Leder av VVS Norge Prosjekt, Erlend Berg, er overbevist om at Erling Olsen AS kommer til å bli et utmerket tilskudd blant medlemsbedriftene.

- Erling Olsen AS er et firma vi har ønsket å få med på laget i en lengre periode. De har levert knallsterke resultater for sine kunder i flere år, og vi skal bidra med å styrke konkurransekraften ytterligere. De får betingelser, verktøy og tilrettelegging som gjør at de kan konsentrere seg om å levere best mulig arbeid til sine kunder, sier Berg.

VVS Norge Prosjekt har hatt kraftig vekst i 2021 og med Erling Olsen AS teller fellesskapet totalt 25 medlemsbedrifter fra hele landet.

Tilbake til pressemeldinger