– Viktig å heie frem de flinke rørleggerne vi har

VVS Norge_Kari og Thorbjørn_850x560.png

Publisert 26. april 2022

Mandag 25. april åpnet Norges Hyggeligste Håndverker for årets nominasjoner. Som samarbeidspartnere i årets kåring ønsker Bademiljø og Comfort-Kjeden å løfte alle dyktige håndverkere og bidra til å styrke rekrutteringen til håndverksbransjen.

– Vi er stolte av å være en del av en så omfattende og seriøs kåring, som hyller håndverkere og setter positivt fokus på gode rollemodeller, sier Thorbjørn Theie, administrerende direktør i VVS Norge.

I år er sjette gang Norges Hyggeligste Håndverker kåres, og kåringen er et initiativ fra håndverksbransjen for å skape større stolthet og engasjement for håndverksfagene. Kåringen åpnet for nominasjoner den 25. april, og tar i mot nominasjoner og stemmer frem til 10. august. Da velger en fagjury ut 21 finalister som går videre til finalen 24. september.

– Det er viktig for oss i Bademiljø og Comfort-Kjeden å hylle og heie frem de flinke rørleggerne vi har, og vi mener at dette er et fint virkemiddel for å heve håndverkbransjens omdømme og samtidig styrke rekrutteringen til bransjen, sier Kari Øgle Kjensberg, administrerende direktør i Bademiljø og Comfort-Kjeden (VVS Norge RMB).

Rørlegger og daglig leder i Norsk Rørservice AS, Hussein El Haddaoui, vant den gjeveste prisen i 2021, der voksenlærling Ida Melgaard hos Comfort Lier ble en av tre finalister i samme klasse.

– Det var veldig stas og fortjent at Ida ble nominert i fjorårets kåring, og alle våre ansatte fortjener å løftes frem for den gode jobben de gjør. Det vil vi ha fokus på både internt blant våre medlemmer og i vår markedsføring, og vi oppfordrer så mange som mulig til å sende inn sine nominasjoner til Norges Hyggeligste Håndverker, sier Øgle Kjensberg.

Målet med kåringen er å inspirere ungdom og voksne, samt styrke rekrutteringen til yrkesfagene i Norge. I 2021 kom det inn over 2200 nominasjoner og 270 000 stemmer.

Tilbake til pressemeldinger